Alla inlägg under juni 2010

Av Dan Krantz - 7 juni 2010 17:56

Just nu arbetar jag också med en utbildning i Zoomtext, ett skärmförstoringsprogram för synskadade. Med zoomtext installerat kan du förstora skärmbilden och göra inställningar i färghantering och även få texter upplästa i din dator. Ett mycket bra hjälpmedel om man får tillräckligt med stöd att lära sig hantera det på bästa sätt. Läs mer om Zoomtext här ...  

Av Dan Krantz - 7 juni 2010 17:53

idag var jag på möte inför ett uppdrag jag ska göra i Augusti. Jag ska vara debattledare på Handikapprörelsens Idé- & Kunskapscentrums paneldebatt för landstingspolitiker den 23 augusti. Ett roligt uppdrag som jag ser väldigt mycket fram emot.

Av Dan Krantz - 2 juni 2010 09:48

att ta ett break vid lunchtid gör väl de flesta? Men hur många utnyttjar den tiden för att må bättre och orka mer?


Jag har ett förslag ... resten av den här veckan kan du ta med dig en arbetskamrat och ta en liten promenad och det finns bara en regel ... prata inget jobb. Det du vinner är att du kommer vara piggare på kvällen när du kommer hem. Du kommer att ha mer ork att ta itu med dina arbetsuppgifter på eftermiddagen och det allra bästa är att du kommer att upptäcka nya sidor hos dina arbetskamrater. Snart kommer du att märka att ni blir fler och fler som utnyttjar den här möjligheten.


Så sätt igång idag och få med dig en kompis så kommer du att märka hur bra det är.


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards