Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Tankefällor ...

Av Dan Krantz - 17 november 2011 15:47

i veckan har jag träffat en del människor som fått mig att fundera över det här med tankefällor ... 


  • Förväntat misslyckande. Jag tror redan innan något har härnt att det ska gå åt skogen. Jag tror verkligen på det och det blir precis som jag tror därför att jag såg till att det blev så. När tankarna på ett förväntat misslyckande kommer se till att vända den tanken snabbt. Försök minnas saker du lyckats med och tänk de tankarna istället.
  • Svart eller vitt. Jag förstorar saker på det ena eller andra hållet. Om jag gjort något som är halvbra kan jag inte se det så utan det blir totalt misslyckat. Om någon annan gjort något halvbra är det helt perfekt och jag känner mig helt värdelös. Försök se nyanser när dessa tankar kommer. Det kanske inte blev helt perfekt men jag är nöjd med att jag försökte.
  • Jag vet vad andra tänker. Jag tror att människor tycker jag är ful, dum klantig osv jag har inte hört dem säga det men jag kan se det på dem. Tänk då att det kan du faktiskt inte veta för tankeläsning fungerar inte bara i min egen fantasi.
  • Glömmer bort det positiva. Jag kommer ihåg allt negativt det kan jag vara säker på men allt positivt det springer jag ifrån hela tiden. Försök samla det positiva, våga ta till dig komplimanger och spara på dem. Se till att du har verktyg att komma ihåg positiva saker. Sätt dig en stund varje kväll och summera dem.
  • Jag övergeneraliserar. En person blir arg på mig och genast föreställer jag mig att alla är arga på mig. En blir ovän med mig och jag börjar tro att alla är mina ovänner. Försök träna på att se saker för vad de är. 
  • Borden och måsten. Jag borde ... eller Jag måste ... som hela tiden dyker upp i tanken. Byt ut mot ska och vill. Skriv ned dessa tankar när de kommer och gör en att göra lista. När det blir för många måsten och borde så kännder jag mig otillräcklig, skriver jag ned det på listor vet jag att jag kommer ta tag i sakerna.
Detta var några av de vanligaste tankefällorna försök jobba medvetet med dina tankar och känn igen dina tankefällor när de dyker upp. Lycka till!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dan Krantz - 6 mars 2012 17:25

Nu är jag igång med min nya sida och kommer inte att uppdatera mer här .... däför hälsar jag alla följare eller hittare välkomna till coachtankar.wordpress.com    Tack för den här tiden och på återseende!           ...

Av Dan Krantz - 1 mars 2012 09:20

” ” vad skulle du sätta in för ord inom de här citattecknen? Vad skulle du vilja säga till dig själv? Vad skulle du vilja säga till någon annan? Vad skulle du vilja dela med dig av? Hjälp mig att fylla ett tomrum. Jag har gett dig...

Av Dan Krantz - 29 februari 2012 14:38

Nu är det snart dags för mig att tacka för sejouren på bloggplatsen. Jag kommer att avsluta det här konceptet och börja blogga på wordpress istället. Min nya blogg heter coachtankar och finns på adressen coachtankar.wordpress.com   Jag kommer att...

Av Dan Krantz - 28 februari 2012 10:49

Som ett led i min egen teknikutveckling erbjuder jag nu e-coaching till ett begränsat antal klienter.    E-coaching går till på följande sätt. Du får en första helt kostnadsfri epostkonsultation om du skickar in din e-post till mig. Vill du gå vi...

Av Dan Krantz - 27 februari 2012 17:09

att fundera är nyttigt, att reflektera är nödvändigt, att oroa sig är vanligt.   Hur har du det på den här fronten, kära läsare? Oroar du dig för framtiden eller har du fastnat i det förflutna? Det här är väldigt vanliga känslor som vi gärna fast...

Ovido - Quiz & Flashcards