Alla inlägg den 7 november 2011

Av Dan Krantz - 7 november 2011 10:57

Vet du vad du vad du vill? Vet du hur du ska ta dig dit? Den här typen av frågor brukar jag ställa till människor som jag träffar och ofta får jag svaren nej. Ibland får jag svaret nej på båda och ibland på någon av frågorna. Det jag brukar svara dem är att egentligen vet du svaret på frågorna men du ser hindren och orkar inte ta dig igenom dem. Att använda sig av coaching är en metod som delar upp och klargör för dig vad ditt nästa steg ska bli. Alla svaren finns inom dig. En kontakt med en coach innebär att du får ordentlig kontakt med dig själv, att du kan övervinna hinder och hitta fungerande strategier på din väg framåt. Det skapar dig en karta som visar på vägen du ska vandra och ge dig en kompass som visar åt vilket håll.


Det finns tillfällen i våra liv då detta är alldeles nödvändigt och det finns tillfällen när du kanske bara behöver en spark i baken för att ta det första steget. Alla svar på dina frågor har du i dig själv men ibland behöver du någon annan för att hitta dem. Att använda en coach innebär att du får lära dig att hitta saker i dig själv som du kanske inte visste fanns och att se nya möjligheter öppna sig där du trodde att dörrarna var stängda.


Jag jobbar med alla former av coaching och utveckling av människor. Det jag har lärt mig, genom år av arbete med människor i mycket svåra situationer, är att alla har svaren i sig och att det handlar om att våga komma i kontakt med sig själv på ett djupare plan. Det kan kännas tufft och otäckt men det kommer att bli den bästa resan du någonsin gjort.


Ta kontakt med mig för ett första förutsättningslöst möte så kan vi säkert hitta bra möjligheter för dig. Coaching kan ske via fysiska möten, via telefon eller via e-post/direktchatt.


Kontakta mig på info@xercis.se eller via hemsidan www.xercis.se  

Ovido - Quiz & Flashcards