Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Dan Krantz - 16 juli 2010 12:12

När jag jobbar med människor försöker jag alltid att få dem att tänka positivt om sig själva. Det är så lätt i dagens tuffa och stressade miljöer tänka negativt om sig själv och hamna i den nedåtgående spiralen. Jag borde gjort det här också ... kanske skulle jag gjort det istället ... varför orkar alla andra och inte jag ... jag är en dålig förälder ... jag är en dålig människa ... osv ... känns det igen? Vi har så lätt att tänka negativa tankar om oss själva och vi är våra värsta fiender själva. Därför uppmanar jag alla att från och med idag och resten av semestern tex skriva ner allt positivt i ditt liv. Till en början är det ganska svårt ... det är lättare att vara negativ men jag lovar det kommer att gå lättare och lättare och när du har gjort det ett tag så tror jag att du vill fortsätta med det. Så ta fram din positiva dagbok nu och skriv!


Av Dan Krantz - 16 juli 2010 09:45

Tänk om vi alla kunde anamma den här lilla tjejens härliga affirmation ... börja idag och träna när du borstar tänderna ... och du äger världen om en månad!





Ovido - Quiz & Flashcards